Expeditie Kilimanjaro

Ons laatste campagne was Expeditie Kilimanjaro.

De campagne ‘Ik ben Wil’ krijgt een vervolg. Vanuit de stichting Ik ben Wil die is voortgekomen uit de campagne, wordt opnieuw actie gevoerd om aandacht te vragen voor Alzheimer, volksziekte nummer één in Nederland. Het nieuwste project Expeditie Kilimanjaro.

Expeditie Kilimanjaro is de beklimming van de Kilimanjaro in Afrika, door Titus Vogt, Eelke Krol en Jogchum van der Woude in juni 2022. “Aandacht vragen voor de ziekte van Alzheimer, en weer even wat dichter bij mijn moeder zijn, dat is ons doel”, zegt Titus. Zowel particulieren, sponsoren als ondernemers kunnen de actie steunen. Alle gelden komen 100% ten goede aan de stichting en projecten waaraan de stichting zich verbindt.

Expeditie Kilimanjaro
Expeditie Kilimanjaro vindt plaats in juni 2022, maar nu al zijn Titus, Eelke en Jogchum in training voor de expeditie van hun leven. “Toen we dit bedachten wisten we niet eens hoe hoog de berg was, we gingen er meteen vol voor.” De Kilimanjaro is met bijna zesduizend meter de hoogste berg van Afrika. Eelke, Titus en Jogchum beklimmen de berg op eigen kosten, onder professionele begeleiding. Het doel is om zes dagen lang, zeven uren per dag te lopen naar de top.
Wil Vogt
Titus Vogt uit Dokkum verloor vorig jaar zijn moeder Wil, zij had Alzheimer. Kort voor haar overlijden was zij nog het gezicht van de lokale campagne Ik ben Wil, waarin met foto’s en verhalen aandacht werd gevraagd voor de ziekte en geld werd ingezameld voor verschillende lokale goede doelen omtrent Alzheimer. Het campagneteam heeft een stichting met dezelfde naam opgericht, om blijvend actie te voeren voor aandacht en projecten voor Alzheimer.
Oproep voor doelen
Stichting Ik ben Wil is ook nu op zoek naar lokale initiatieven met betrekking tot Alzheimer of gezinnen die te maken hebben met de ziekte en een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Aanmelden kan via actie@ikbenwil.nl. Initiatiefnemer Titus: “Vorig jaar hebben we geld ingezameld voor een beleeftuin, een boottocht en educatie. Van ieder van die projecten heeft een contactpersoon met hart en ziel uitgelegd waar ze de bijdrage van ons aan besteden. Daarmee hebben we ontdekt hoe goed het is ook direct inzicht te hebben in waar de bedragen terechtkomen en hoe het ontvangen wordt. Dat vinden we als stichting niet alleen mooi om te zien, maar ook belangrijk.”

Fotoalbum

Overzicht van deze campagne.